Efekty pozycjonowania

W przypadku pozycjonowania strony istniejącej w internecie już od dłuższego czasu (kilka lat) pierwsze efekty mogą być widoczne już po dwóch – trzech tygodniach pozycjonowania strony. Docelowe pozycje strona powinna osiągnąć po dwóch – trzech miesiącach. Po tym czasie należy dokonać analizy efektywności pozycjonowanych fraz i ewentualnie dokonać ich zmiany lub dodać nowe frazy. Żadna firma zajmująca się pozycjonowaniem nie może zagwarantować pozycji jaką będzie zajmować strona, ponieważ nikt z pozycjonerów nie posiada umowy z wyszukiwarką dotyczącej pozycji zajmowanej przez stronę. Jednakże, obiecujemy, że dołożymy wszelkich starań, aby pozycjonowana strona osiągnęła jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Na pewno widoczny będzie przyrost liczby lików prowadzących do pozycjonowanej strony, co powinno spowodować wzrost pozycji promowanej strony.

Proces profesjonalnego pozycjonowania strony składa się z następujących elementów:

  • analiza rynku, wybranych fraz i słów kluczowych, sugerowanie ewentualnych dodatkowych fraz
  • optymalizacja pozycjonowanej strony
  • pozycjonowanie strony głównej serwisu na najtrudniejsze frazy
  • pozycjonowanie określonych podstron serwisu na prostsze frazy
  • pozycjonowanie konkretnych produktów pod ich nazwy (tzw. long tail)
Jednoczesne zastosowanie wszystkich z wyżej wymienionych środków daje najlepsze rezultaty. Optymalizacja strony ułatwia pozycjonowanie najtrudniejszych fraz i słów kluczowych. Pozycjonowanie podstron witryny pozytywnie wpływa na cały serwis. Pozycjonowanie strony głównej serwisu ułatwia pozycjonowanie konkretnych produktów i kategorii.